دریافت فایل های رایگان معماری کسب و کار

وبلاگ

فاجعه ای بنام موفقیت

دسته‌بندی نشده

فاجعه ای بنام موفقیت

اکثر افراد جامعه، مسئله نیاز به­ پول را با مدرک دانشگاهی می­خواهند حل بکنند؛ حل مسئله پول با مدرک دانشگاهی عملی نیست؛ از این رو، آنها زمان زیادی را صرف حل مسئله اشتباه می­کنند؛ از طرفی چیزی که عملی نباشد اصلا مشکل نیس؛، فقط موقعیت است، شرایط است واقعیت زندگی است. این موضوعی است که دانستن آن جلوی تلفات عمر شما را می­گیرد و زمان را در وقت شما ماه­ها و حتی سال­ها صرفه جویی می­کند. در هر زمان با واقعیت به­جنگید یا با واقعیت بحث کنید؛ این واقعیت است که برنده می­شود؛ نمی­شود واقعیت را گول زد یا بر آن غلبه کرد؛ نمی­شود واقعیت را به­دلخواه دستکاری کرد؛ نه حالا و نه هیچ وقت دیگر. 

بسیاری از افراد جامعه، وقت زیادی را صرف حل مسئله پول با مدرک دانشگاهی می­کنند، 4 سال با کسب مدرک کارشناسی، 6 سال با کسب مدرک کارشناسی ارشد و حداقل ده سال با کسب مدرک دکتری، وقت خود را هدر می­دهند تا مسئله نیاز به­پول را حل بکنند؛ اگر دانشجویان، خوش شانس باشند و با دوره شبیه سازی فرایند ثروتمند شدن سریع آشنا بشوند و فرصت را از دست ندهند؛ می­توانند، روی دستور­العمل­های ارایه شده در این دوره، برای حل مسئله پول کار کنند. اگر خوش­شانس و باهوش نباشند، تا کسب مدرک دکتری ادامه می­دهند و موفق می شوند؛ ما اسم آن را می­گذاریم “فاجعه موفقیت“. چرا فاجعه موفقیت؟ چون ده سال بعد بیدار می­شوند و نمی دانند چطور به­این جهنمی که قرار دارند، افتاده­اند و چرا اینقدر ناشادند.

کسب مدرک دکتری آنقدر دیر باعث شکست افراد می­شود که فرد جوان ما ازدواج نکرده میان­سال شده است. با خواندن این کتاب دیگر لازم نیست، عمق فاجعه را تا این حد دیر متوجه بشوید؛ شما مشکل ازدواج را نمی­توانید با کسب مدرک دانشگاهی حل بکنید؛ شما مسئله کسب و کار و کسب درآمد را نمی­توانید با کسب مدرک دانشگاهی حل به­کنید. فهم این موضوع به نظر ساده می­آید؛ ولی متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد از جمله دانشجویان، مسایل خود را می خواهند با راه حل­های اشتباه حل به­کنند.

در زندگی واقعی هر چیزی که عملی نباشد مشکل نیست؛ وقتی شما گرفتار مشکل حل کردن درآمد از طریق کسب مدرک هستید؛ برای شما هیچ کاری نمی­شود کرد. “ ای فارغ التحصیل دانشگاهی که پنج سال بیکار هستی”. اگر شما به مدت زیادی بی­کار مانده باشید؛ دوباره کار پیدا کردن شما سخت­تر از اوایل بی­کاریتان است؛ چرا؟ خب معلوم است، اگر تا به­حال کسی شما را استخدام نکرده است، حتما دلیل خوبی داشته است؛ شما نمی­توانید تصورات و برداشت کارفرماها را از خودتان با انتظار کشیدن تغییر دهید؛ این یک واقعیت است؛ اینجا قصد ما زیر سئوال بردن مدرک دانشگاهی نیست، قصد ما این است یاد بگیریم با مدرک فیزیک، فقط می­شود مسایل فیزیک را حل کرد، نه مسایل مالی و مسایل ازدواج و زناشویی و غیره را. نه تنها با مدرک فیزیک، بلکه با هیچ کدام از مدارک دانشگاهی نیز نمی­توان مسئله اشتغال، ازدواج و صاحب خانه شدن را حل کرد.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *